Wednesday, August 5, 2009

peNgalaman BarU

Tamat sudah cuti 1 minggu sebab H1N1..
dan 1 pengalaman baru yang aku dapat dari tamat cuti itu
bagi orang lain ia mungkin perkara biasa
tapi bagi saya ia adalah 1 pengalaman baru
iaitu....
balik ke u sendiri menaiki train..hehehe
sebelum ini setiap kali pulang cuti dan balik semula ke u
aku akan di ambil dan di hantar oleh abang kesayangan ku
hehehe

lebih menyeronokan kebanyakkan penumpang juga pelajar u yang sama
dari perjalanan ini juga saya dapat melihat di mana kekuatan orang Islam itu
Umat Islam itu kuat kerana doanya

doa adalah senjata utama bagi umat Islam
segalanya di serahkan kepada Allah
tidak kira hanya sebesar mana perkara itu.
walau hanya berdoa agar bas yang akan dinaiki agar cepat sampai
agar selamat sampai ke destinasi yang dituju
penyerahan kepada Allah melalui doa amat penting

pengalaman saya yang mungkin boleh dikongsi bersama
tentang kekuatan doa
antaranya...
saya ingin mengingati satu perkara yang sering saya lupa dan
akan saya lakukan di masa hadapan
saya pohon kepada Allah
agar saya dapat mengingati nya
Alhamdulillah dengan kuasa Allah
saya dapat mengingati nya
walaupon perkara itu sering saya terlupe

tapi harap tak la lupe nak berdoa

jadi kepada rakan2 mari lah kita berdoa
memohan pertolongan dari Allah
kerna sedarlah kita hanya manusia yang lemah
perlu perlindungan dari Pencinpta yang Esa

No comments: