Sunday, January 24, 2010

Perubahan Yang Samar, Padah Yang Jelas

Sejak akhir-akhir ini ayat tersebut berjalan2 di kepala otak
Tak tahu mengapa
mungkin sudah dapat melihat padahnya
apabila perubahan yang tidak jelas dilakukan

Disoroti kembali diri ini
memang ade yang tak kene
Tapi mana silapnya
maka diteliti, dikaji dan diexplore diri ini lagi
memang aku dah berubah
Perubahan yang tidak begitu ketara
Tapi hasilnya
sangat JELAS

Aku amat berharap segala perubahan itu menuju ke arah kebaikan..

Semester baru di UPM
begitu semangat aku
ingin bangkit setelah jatuh
tapi aku tak seperti dulu
Mungkin aku perlu lepaskan sesuatu
Sesuatu yang tak perlu
Untuk menjalani hidup dengan perubahan yang baru..

Walau aku tak pasti..
InsyaAllah langkah ku bersama cahaya Illahi
Walau kabur dengan duniawi
Takut dengan realiti
Hidup aku harus tempuhi

Ada satu perkara yang membuatkan aku semakin takut
tetapi seorang sahabat berpesan kepada ku
Allah tidak akan memberi sesuatu kepada hambaNya jika hambaNya tidak mampu
Semoga aku dapat melalui nya dengan sabar...

Ya Allah berilah kesejahteraan dan rahmatMU kepada ku, kedua ibu bapaku, ahli keluargaku, rakan2 serta semua meraka disekelilingku...Ya ALLAH berilah kesejahteraan dan hidayahMU kepada umat Muhammad SAW

No comments: